קצת עלינו

אנחנו תיכון דתי של משרד החינוך ועיריית ירושלים, שהוקם בשנת ה'תשס"ד (2004) על ידי הרב דוד סמסון וממוקם בירושלים בשכונת רמת אשכול.

מגיעים אלינו נערים ונערות שלמדו בישיבות תיכוניות, באולפנות ובתיכונים דתיים שמסיבות שונות (לימודיות, חברתיות, דתיות או רגשיות) לא מצאו את דרכם במוסדות אלו. התלמידים מתגוררים בירושלים וסביבתה, גוש עציון ובנימין.

יש לנו מסלול בוקר לבנים, ושני מסלולי ערב נפרדים לבנים ולבנות. אנחנו מציעים מענה מקיף בתחומים השונים: למידה לבגרות בכיתות קטנות ומענה פרטני במקרה הצורך, קשר אישי ,הכוונה וליווי על ידי צוות המחנכים ומערך טיפול הנותן מענה לצרכים רגשיים ונפשיים.
בתיכון אווירה ייחודית המבוססת על אמון, שותפות, קרבה וקשר. התיכון מיועד לתלמידים בעלי בגרות אישית אחריות ומוטיבציה ללמידה, בבית הספר אין עונשים והוא מתבסס על הרצון והקשר בין הצוות לתלמידים.

הכיתות קטנות 12-15 תלמידים בכיתה, וקיימת הרבה תמיכה וליווי אישי.
לאחר סיום הלימודים, הבנות ממשיכות לשירות לאומי או צבא, והבנים ממשיכים למכינות, ישיבות או שירות צבאי ישיר.

הרב דוד סמסון

הרב דוד סמסון, מייסד התיכון

אב לשבעה ילדים, וסבא להמון נכדים בלי עין הרע, למד בישיבת מרכז הרב מפי הרב צבי יהודה קוק, והרב אברהם שפירא זצ"ל.
לימד 16 שנה בישיבה לצעירים ועמד בראש כולל לדיינות בקרית ארבע.
ייסד 6 מוסדות חינוך ושימש כרב קהילה בהר נוף.
עומד כיום בראש ישיבת דוברי אנגלית המסופחת ל"נתיב מאיר", ומלמד עד היום בתיכון מעלה.

caver_maale3

המרכז הטיפולי

בתיכון קיים מרכז לפסיכותרפיה העומד לרשות התלמידים והצוות. במרכז: טיפול בדיבור, טיפול באומנות, ביבליותרפיה ועוד. המקום מאויש בקביעות בידי 4 מטפלים ומטפלות. בנוסף למטפלים, במרכז מתמחים לתארים קליניים וללימודי פסיכותרפיה. הטיפולים באוריינטציה דינאמית פסיכואנליטית.

 במרכז הטיפולי:

  • ניתנת הדרכה שבועית לכל הצוות החינוכי: לצוות המוביל, למחנכים, למחנכות ולבת השירות.

  • הנחייה של קבוצה שבועית כיתתית ביחד עם מחנך/ מחנכת הכיתה, בכיתה יא' עוסקים בתכנים קבוצתיים ובכיתה י"ב בהכנה לשנה הבאה (צבא, שירות לאומי, לימודים וכו').

  • הטיפולים הפרטניים ארוכי הטווח- טיפולים אלו הם לב המרכז, התלמידים מגיעים אליהם מרצונם החופשי, מתוך רצון לגדול ולהתפתח ומתוך הבנה שעבודה על עולמם הפנימי יכולה לשפר באופן ניכר את חייהם וכערך מוסף גם את תפקודם בבית הספר.

  • השאיפה היא שהטיפולים יערכו כשנתיים דבר שיאפשר עבודה טיפולית עמוקה ויעילה. הטיפולים מתקיימים בזמן הלימודים או בזמן סמוך להם. למרות שבית הספר פועל על פי לוח השנה של משרד החינוך, הפסקה של מעל חודשיים עלולה להיות ארוכה מידי ולכן המרכז הטיפולי ממשיך לפעול גם בחודש יוני ויולי ויוצא לחופשה רק בחודש אוגוסט. 

קבלת הטיפולים בבית הספר היא ללא לתוספת תשלום ונכללת בשירותים השוטפים שבית הספר מספק.

מרכז להוראה מתקנת

בתיכון קיים מרכז למידה שמיועד לתת מענה לתלמידים שיש להם חוסרים לימודיים או קשיים לימודיים והם זקוקים לתוספת של הוראה מתקנת והוראה פרטנית, במקביל ובנוסף ללמידה הרגילה בכיתה.

מרכז הלמידה פתוח במשך רוב שעות היום (מ10:00 בבוקר ועד 20:30 בערב) ותלמידי בית הספר יכולים להיעזר בו בשעות הלימודים או לפני ואחרי הלימודים.

לכל תלמיד בבית הספר נתפרת 'חליפה אישית', באמצעות מערכת אישית הנבנית עבורו, בה במקרה הצורך משובצות שעות ללמידה פרטנית. השעות ניתנות ללא תשלום, לאחר שהתלמיד מתחייב להתמיד בהן ולשתף פעולה.   

מרכז הלמידה מורכב ממורים להוראה מתקנת, סטודנטים, בנות שירות ומתנדבים.

בשלב הראשון, לאחר שהתלמיד מתקבל ללמוד אצלנו, מתבצע מיפוי מהיר של היכולות הלימודיות כדי להבין האם קיימים קשיים, היכן ובאיזה אופן ניתן לסייע לו. בשלב שני נבנית תכנית אישית על בסיס אבחונים שהתלמיד עשה בעבר, ההיסטוריה הלימודית שלו והמיפויים שנערכו בבית הספר. לאחר שהצוות הבין-מקצועי מגבש את התוכנית, התלמיד יחל לקבל תמיכה לימודית במרכז הלמידה עד להשלמת כל חובותיו הלימודיים.